در ابتدا تعمیرکاران مجبور بودند از ذره بین ساده برای کار با تلفن همراه استفاده کنند. اما به مرور زمان لوپ های تعمیر موبایل در بازار ظاهر شد و کار بر روی برد گوشی را آسان و بهتر کرد. به طور معمول، لوپ های تعمیر موبایل دیجیتال (با نمایشگر) یا آنالوگ (بدون نمایشگر) هستند. با کمک لوپ های دیجیتال می توانید جزئیات برد را روی صفحه نمایش ببینید اما در لوپ های آنالوگ این کار فقط با چشم انجام می شود.
با پیشرفت تکنولوژی و طراحی پیچیده تلفن های همراه، البته تعمیر آنها باید با ابزارهای پیشرفته تری انجام شود. در مقایسه با تلفن های همراه امروزی، ما پیچیدگی و کارایی آنها را درک می کنیم. با ظهور صفحات برد چاپی و فشرده سازی در قطعات بسیار کوچک، نیاز به ابزارهایی با قدرت زوم بهتر از قبل احساس شد.
لوپ یکی از مهمترین ابزار تعمیر موبایل است. لوپ نوعی میکروسکوپ نوری و ابزاری برای بزرگنمایی و دیدن بهتر قطعات کوچک است. امروزه میکروسکوپ های دیجیتال و چشمی برای تعمیرکاران موبایل به عنوان حلقه های تعمیر موبایل شناخته می شوند. لنز قرار داده شده بر روی دستگاه به ما کمک می کند تا اشیاء بزرگتر و قطعات کوچک را با وضوح بیشتری ببینیم. این ویژگی به ما این امکان را می دهد که از دستگاه لوپ برای کار روی برد متحرک و انجام کارهایی مانند تعویض آی سی و قطعات کوچک، سیم کشی مسیرهای برد مدار و عیب یابی گوشی استفاده کنیم. البته میکروسکوپ ها علاوه بر تعمیرات موبایل در زیورآلات، ساعت سازی، صنایع دارویی و پزشکی، کاربردهای بیولوژیکی و آزمایشگاهی و ... کاربرد فراوانی دارند.
میکروسکوپ دیجیتال را تعمیرکاران لوپ می نامند و به دلیل کوچک و بزرگ بودن اجزای برد، انجام تعمیرات  را به خصوص در کارهای ظریف و بزرگنمایی سطح برد آسان می کند.
ذره بین که در زبان فرانسوی با نام ذره بین نیز شناخته می شود، یک دستگاه ذره بین است که برای تیز کردن اجسام و دیدن اجسام کوچک استفاده می شود. با کمک ابزار تعمیرات تلفن همراه می توان در مقاطع کوچک با آی سی با برد تلفن که با چشم غیر مسلح دیده نمی شود کارآمد و آسان کار کرد، یعنی در هنگام رفع مشکلات تلفن همراه، تعمیر را تسهیل کرد. و کار روی قسمت های سخت. در واقع، این لنز از لنزهای ذره بین استفاده می کند و بنابراین مانند یک ذره بین عمل می کند و نگاه و کار را آسان تر می کند.

انواع لوپ تعمیرات موبایل

  •  لوپ سه‌چشمی
  • لوپ دوچشمی
  •  لوپ دیجیتال 

اجزای اصلی این میکروسکوپ، دوربین اصلی و صفحه نمایش است و زوم در اصل مانند دوربین دوچشمی است اما کیفیت تصویر معمولا کمتر است. مدار دیجیتال جکسون AK23B یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین مدارهای دیجیتال در بازار است.
دوربین دوچشمی متحرک دارای دو لنز است که می توانید قسمت ها و قسمت های برد را ببینید. حلقه ها دارای دوربین دوچشمی با زوایای کمی متفاوت هستند که به شما امکان می دهد تصویری سه بعدی را در زیر لنز مشاهده کنید. حلقه ها خیلی بزرگ نیستند و قدرت دید معمولاً کمتر از 50 برابر و همچنین در دو نوع رشد مداوم در دو مرحله است.
حلقه مثلثی این رشته ترکیبی از حلقه دوچشمی و حلقه دیجیتال است. در واقع این پایه دارای دو لنز تماسی و سومین درپوش یا لنز تماسی برای نصب دوربین و صفحه نمایش است. گاهی اوقات به این دستگاه ها روتور حرفه ای می گویند. وجود بازوی متحرک کار تعمیرکار را با رینگ راحت کرده و تنظیمات بهتری روی صفحه متحرک انجام می دهد. این حلقه ها بسیار حرفه ای هستند و نتایج با کیفیتی ارائه می دهند. درست. شما باید لوازم جانبی حلقه RL-M3T B1 را به طور جداگانه بدون دوربین و مانیتور خریداری کنید. حلقه های مثلثی شکل هایی مانند AK33 و ... وجود دارد.
در واقع حلقه های 2 چشمی یکی از پرکاربردترین لوپ های تعمیر موبایل هستند زیرا قیمت مناسبی دارند و استفاده از آن ها آسان است. یکی دیگر از ویژگی های خوب این حلقه ها تنوع آنهاست که می توانید مدل های برتر مانند جکسون AK10 AK21 AK12 و سایر مدل های حلقه دوچشمی را از سایت ما خریداری کنید.

حلقه های دیجیتال با کاهش سرعت استفاده از دوربین های دوچشمی و در برخی موارد غیر ضروری بودن عملکرد، حلقه های دیجیتال به تدریج وارد بازار شدند. به جای کره چشم، این قاب ها دارای یک صفحه نمایش دیجیتال هستند که تصاویر را از طریق چشم و اتصالات VGA به ما نشان می دهد.