آموزش تعمیرات ایرپاد

ایرپاد چیست و چه کاربردی دارد یک سئوالی است که ذهن کاربران را به خود مشغول کرده است که ایرپاد چه فرقی با هدفون دیگر داشته و آیا از کیفیت خوبی برخوردار است یا خیر.

هدفون ها در انواع و برندهای مختلف تولید شده اند، ایرپاد در واقع هدفون بی سیم اختصاصی شرکت اپل می باشد که با ویژگی های بی نظیر توانسته در بازار جایگاه خوبی را کسب کند. در این مقاله به ایرپاد و انواع آن و نحوه تعمیرات ایرپاد اشاره کردیم با ما همراه باشید.

ایرپاد چیست ؟

اپل را می توان یکی از بزرگترین شرکت های تولید کننده لوازم دیجیتال دانست. اپل در سال 2001 را اقدام به ساخت و عرضه اولین هدفون خود کرده است. که در آن زمان از کیفیت و امکانات بالایی برخوردار است، که این هدفون مجهز به میکروفن و دو بلندگو برای پخش خصوصی موسیقی بوده اند.

 

اکنون که حدود 18 سال از ساخت اولین هدفون توسط این شرکت می گذرد و طراحی و کیفیت هدنفری های اپل توسعه و ارتقاء یافته، هم اکنون شاهد ایرپادهایی هستم که می تواند دنیایی جدیدی برای هدفون های بی سیم را به وجود آورد.

اپل در سال 2016 به همراه آیفون 7 نسبت به معرفی ابرپاد اقدام کرد. بی سیم بودن تنها ارتقاء این هدفون نبوده و به معنای واقعی بسیار هوشمندتر و بهتر شده بود. که ایم امکانات نظیر شتاب سنج دوگانه، حسگرمادون قرمز برای به کار افتادن به محض قرارگرفتن در گوش کاربر و میکروفون داخلی برای حذف نویز بوده است.

 

ایرپاد یک هدفون بی سیم لوکس تولید شده توسط شرکت اپل می باشد که اولین بار در 7 سپتامبر 2016 معرفی شده است و در سیزدهم همان ماه به بازار رسیده و می توان گفت عرضه ایرپاد در کنار آیفون 7 دلیل اصلی حذف جک 3.5 میلی متری می باشد. چرا که با وجود ایرپاد دیگر نیازی به این پورت نبوده، و گوشی به خاطر نبود این پورت نسب به آب مقاومت بیشتری نشان می دهد.البته لازم به ذکر است که شما می توانید با تبدیل مخصوص هندفری خود را به آیفون های بدون جک 3.5 میلی متری متصل کنید.

 

کیفیت صدای ایرپاد طبق نظرسنجی از کاربران اپل بسیار بالا بوده و با قابلیت عالی حذف نویز که می تواند صدای کاربر را با محیط جدا کند توجه بسیاری از کاربران گجت های هوشمند را به خود جذب کرده است و همین ویژگی باعث راحت تر شدن برقراری تماس کرده است.

 

باتری و شارژر ایرپاد

ایرپادها که به دلیل بی سیم بودن از باتری بهره می برند و یک در کیس شارژ این هد فون قرار گرفته است که این کیس شارژ همانند پاور بانک عمل کرده و ایرپاد هارا شارژ می کند .این کیس توسط یک پورت لایتینگ (کابل مخصوص اپل) شارژ می شود.

زمانی که می خواهید میزان شارژ ایرپاد خود را بدانید آن را به آیفون خود نزدیک کنید تا یک پنجره پاپ آپ اطلاعات آن را نشان می دهد.

 

سیستم عامل هایی که از ایرپاد پشتیبانی می کند

 

هر دستگاهی که مجهز به سیستم عامل ios10  به بالاتر باشد می توانند ایرپاد را پشتیبانی کنند اپل واچ هایی که watchos3  به بالا دارند و مک بوک هایی که مجهز به macos sierra  به بالا این دستگاه را پشتیبانی می کند.

 

دستگاه های غیراپلی که از ایرپاد پشتیبانی می کند

 

ایرپاد همانند محصولات دیگر این شرکت قابلیت سازگاری با سیستم عامل و دستگاه های دیگر را دارد و شما می توانید ایرپادها را به هر دستگاهی که بلوتوث دارد متصل کرد اما متسفانه این دستگاه با دستگاه های غیر اپلی همان ویژگی ها را ندارند. برای مثال دستیار شخصی اپل یا همان سیری را که در دستگاه غیر اپلی موجود نیست این هدفون با این دستگاه ها سخت نر هماهنگ می شود.

 

ویژگی امکانات ایرپاد

1-پخش و متوقف کردن موسیقی

برای متوقف کردن موسیقی که با گوش می دهید کافیست یک بار دکمه ایرپاد را فشار داده و موسیقی متوقف یا پلی شود این امکان تنها برای موسیقی نبوده و بر روی سرویس های پخش آنلاین همچون یوتیوب، آیتیونز و اسپاتیفای و غیره... کاربرد دارد.

2-تعویض موسیقی

با دو بار فشار متوالی دکمه ایرپاد می توانید آهنگ فعلی را رد کنید.

3-پاسخ دادن به تماس

شما می توانید به وسیله ایرپاد خود تماس که با شما گرفته شده را به وسیله دکمه این هدفون جواب دهید.

4-عکس گرفتن

زمانی که اپلیکیشن دوربین باز باشد شما می توانید با فشار دادن دکمه صدای ایرپاد از سوژه مدنظر عکس بگیرید.

5-فراخوانی سیری

در این قابلیت می‌توانید با نگه داشتن دکمه وسط سیری را فراخوانی کنید و با این روش سیری فعال شده و به دستورات و سوالات شما پاسخ می دهد و همچنین در زمانی که اشتباهاً سیری فعال شده شده با تکرار روش نگه داشت دکمه وسط سیری آن را غیر فعال کنید.

تعمیر ایرپاد

 

1-عدم اتصال به کامپیوتر

زمانی که ایرپاد شما به مک بوکتان متصل شود ایرپادتان به مشکل خورده است این مشکل در مک بوک های قدیمی بیشتر دیده می شود برای تعمیر ایرپاد باید آن را به کیس شارژ متصل کرده و پس از 10 ثانیه آن را از  کیس جدا کنید و از آن استفاده کنید. اگز مشکلتان برطرف نشد در تنظیمات کامپیوتر خود را غیرجفت سازی کرده و دوباره جفت سازی کنید.

 

2-مشکل تماس

در بعضی مواقع در حال تماس مکالمه قطع و وصل می‌شود برای حل این مشکل از یک ایرپاد برای تماس استفاده کنید اگر باز هم مشکلتون برطرف نشد وارد تنظیمات بلوتوث شده و پس از آن به نماد ! شکل را انتخاب کرده و آن را به روی ایرپاد چپ و راست تنظیم کنید و در موارد تشدید مشکل می توانید از قابلیت تشخیص اتومات هندفری (Automatic Eardection)  رافعال کنید .

3-اشکال در صدا

زمانی که ایرپاد شما صدای ضعیف و نامناسبی دارد اول باید بررسی شود که مشکل سخت افزاری یا نرم افزاری است برای حل این مشکل اتصال بلوتوث را بررسی کرده تا مشکل پیدا شود اگر مشکل برطرف نشد مشکل سخت افزاری بوده و باید توسط تکنسین‌های متخصص تعمیرات ایرپاد انجام شود.